1. Rodzaje kursów językowych
- Ogólny – lekcje koncentrują się na ogólnych zagadnieniach językowych: czytanie, pisanie, słuchanie, słownictwo, gramatyka, struktury językowe.
- Standardowy
- Intensywny (większa ilość godzin lekcyjnych)
- Specjalistyczny – lekcje dotyczą konkretnej dziedziny, np.
- Biznes
- Dla prawników
- Dla sektora finansowo-bankowego
- Dla sektora medycznego
- Dla specjalistów HR / menedżera
- Dla pracowników lotnictwa
- Dla sektora energetycznego
- Dla matematyków i działu IT
- Dla specjalistów z marketingu, reklamy i PR
- Język + praktyka zawodowa
- Przygotowujący do egzaminów.
- Angielski – FCE, CAE, CPE, IELTS, ILEC, TOEFL, TOEIC, TOLES, ILEC i inne.
- Francuski – DELF, DALF, TCF i inne.
- Hiszpański – D.E.L.E.
- Włoski – CILS, CELI, DELI-DILI-DALI.
- Z dodatkowymi zajęciami, np.
- Język + Sport (Golf, Tenis, Surfing, Snowboard)
- Język + Fotografia
- Język + Lekcje gotowania, Testowanie wina
- Język + Kultura
- Język + Film, Teatr
- Język + Aranżacja kwiatów
- Język + Joga
- Język + Muzyka (np. lekcje gry na gitarze)
- Język + Taniec
- Dla dzieci i młodzieży.
- Dla Juniorów i Young Learners:
- na kampusach z zakwaterowaniem w rezydencjach szkolnych
- z zakwaterowaniem u rodzin goszczących
- z zajęciami dodatkowymi: piłka nożna, taniec, fotografia i inne.
- Dla starszej młodzieży (16+).
- Ekskluzywne wakacje – pakiety all inclusive (duża ilość lekcji, zajęć pozalekcyjnych i wycieczek).
- Dla Juniorów i Young Learners:
- Specjalne programy:
- Dla uczestników 30+, 45+, 50+, 60+.
- W domu nauczyciela – nauka i zakwaterowanie w domu nauczyciela, czyli całkowite „zanurzenie” w języku. Nauczyciel towarzyszy kursantowi także w trakcie zajęć pozalekcyjnych i wycieczek. Dostępna opcja kursu 2:1 – dwoje uczniów, jeden nauczyciel.
- Kursy ekskluzywne, tzw. kursy „szyte na miarę” – ilość lekcji oraz ich tematyka zostaje dopasowana do potrzeb kursanta. Lekcje mogą odbywać się indywidualnie lub w małych grupach. Ponadto cena programu zawiera zakwaterowanie, pełne wyżywienie, możliwość wyboru zajęć pozalekcyjnych (golf, siłownia), a także wycieczki – są to pakiety all inclusive. Programy te szczególnie są polecane dla kadry zarządzającej, biznesmenów i polityków.
- Rok szkolny – nauka w trakcie roku szkolnego w szkole państwowej lub prywatnej.
2. Zakwaterowanie
Większość szkół oferuje kursantom także możliwość doboru rodzaju zakwaterowania w trakcie pobytu na kursie językowym. Wśród dostępnych opcji zazwyczaj oferowane są:
- Rodzina goszcząca – szkoły współpracują z lokalnymi rodzinami goszczącymi, które są ostrożnie dobierane i sprawdzane, a także muszą spełniać odpowiednie kryteria. Szkoły starają się dopasować rodzinę do profilu każdego kursanta. Przeważnie zakwaterowanie u rodziny goszczącej jest oferowane w pokoju 1-osobowym z HB – z pół-wyżywieniem (codziennie śniadanie i obiadokolacja).
Dodatkowe opcje, które mogą oferować niektóre szkoły: zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym, pokój z prywatną łazienką, pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie: śniadanie, lunch, obiadokolacja) lub B&B – zakwaterowanie tylko ze śniadaniem. - Rezydencja szkolna – to najlepsza opcja dla nieco bardziej niezależnych kursantów, którzy chcą mieszkać wśród innych obcokrajowców oraz uczestników kursów. Zakwaterowanie jest przeważnie self catering, czyli bez wyżywienia, w pokoju 1 lub 2-osobowym.
Dodatkowe opcje oferowane przez niektóre szkoły: pokój z prywatną łazienką, wyżywienie. - Hotele, Guest Houses, Apartamenty – na życzenie klienta. Szkoły starają się doradzić w kwestii najlepszej lokalizacji i standardów zakwaterowania.
Przeważnie przyjazd do zakwaterowania jest w niedzielę przed rozpoczęciem kursu, a wyjazd po w sobotę po zakończonym kursie. Kursanci mogą zdecydować się tylko na kurs językowy, bez zakwaterowania.
3. Transfer i podróż
Szkoły oferują możliwość odbioru kursanta z lotniska po przylocie (rzadziej ze stacji kolejowej lub dworca autobusowego), a także mogą zorganizować dojazd uczestnika na lotnisko po zakończonym kursie. Transfer z/na lotnisko/a dla osób dorosłych jest dodatkowo płatny. Transfer dla dzieci i młodzieży jest zazwyczaj wliczony w cenę kursu, ale w określonych dniach i godzinach oraz z określonych lotnisk (w innych przypadkach może obowiązywać dodatkowa opłata).
Ważne: przed zakupem biletu lotniczego prosimy o kontakt z firmą Language Abroad – doradzimy Państwu najlepsze godziny lotów, lotniska, a także poinformujemy o dniach transferowych.
W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy z pracownikami firmy Language Abroad Kursy Jezykowe.
4. Procedura zgłoszeniowa
- 1. Przygotowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb klienta.
- 2. Podpisanie dokumentów zgłoszeniowych.
- 3. Wpłata zaliczki (w terminie do 5 dni od daty wystawienia kosztorysu wstępnego) obejmującej:
- opłatę rezerwacyjną (30 % wartości kursu)
- opłatę operacyjną w wysokości 500 PLN
- całkowity koszt biletu lotniczego (jeśli zamawiany)
- koszty ubezpieczenia
- zaliczkę na bilet lotniczy
- w przypadku wyboru opcji ubezpieczenia od rezygnacji – pełną kwotę tego ubezpieczenia
- 4. Po wpływie zaliczki firma dokonuje rezerwacji w zagranicznej szkole językowej
- 5. Przygotowanie kosztorys dla klienta (w złotych polskich z uwzględnieniem kursu sprzedaży Alior Banku (dewiz – sprzedaż) z dnia wystawienia kosztorysu – w przypadku rezerwacji dokonywanych na min. na 7 tygodni przed datą rozpoczęcia). Przy rezerwacjach późniejszych klient obowiązany jest do pełnej wpłaty z pominięciem procedury zaliczki rezerwacyjnej.
- 6. Po ostatecznym rozliczeniu Language Abroad dostarcza klientom komplet dokumentów tj. certyfikat przyjęcia na kurs, adres zakwaterowania , oryginał polisy ubezpieczeniowej, bilet lotniczy itd.
- 7. W przypadku rezygnacji klienta z kursu w terminie od 14 do 28 dni lub więcej dni przed wyjazdem Language Abroad potrąca opłatę operacyjną i kwotę wynikającą z regulaminu zagranicznej szkoły językowej.
- Dni wolne od nauki
Podczas świąt państwowych, religijnych i regionalnych zajęcia w zagranicznej szkole językowej nie odbywają się i nie są odrabiane, a szkoły nie zwracają opłat za zajęcia niezrealizowane z powodu świąt. - Wizy
Informacje dotyczące procedur wizowych znajdują się na stronie www.msz.gov.pl - Reklamacje
Wszelkie zażalenia powinny być zgłaszane do Language Abroad w formie pisemnej w trakcie trwania kursu, możliwie najszybciej od momentu pojawienia się problemu. Ewentualna reklamacja po powrocie do kraju powinna być złożona w formie pisemnej w terminie do 14 dni od daty zakończenia kursu. Reklamacje złożone po tej dacie nie będą rozpatrywane.